Information för utställare

Utställarinformation

Förberedelser - en checklist

Varmt välkommen som utställare till Upphandlingsdagarna. Nu är det hög tid att börja förbereda ert deltagande. Gå igenom följande punkter och bocka av dem så snart du kan.

Du hittar boendealternativ i närheten av Kistamässan här.

För beställning av montercatering och dryck vänligen kontakta:

KM Restauranger
08 410 608 20
Konferens@kmgroup.se

När ni bokade er monter bokade ni även ett EasyGo-paket. GoVisibility, GoLeads, GoPlus eller GoPremium är våra fyra paket. För att se vilket paket ni bokat, vänligen se orderbekräftelsen eller logga in på My Easyfairs. 

Gemensamt för samtliga paket är:

  • Access till My Easyfairs
  • Visa din företagsprofil online
  • Visa dina produkter/tjänster online
  • Distribuera ditt material digitalt på eventet*
  • Bjud in dina kunder & prospekt
  • Utöka dit professionella nätverk

Det finns möjligheter att föreläsa på mässan. Kontakta Olivia Damsgaard Casbolt för vilket upplägg som kan passa er. 

Olivia Damsgaard Casbolt
Sales Executive
070-412 98 47
olivia.casbolt@easyfairs.com

Har du planer på att leverera material till din monter redan innan du anländer? Obs, kontakta oss för mer information gällande tid för godsmottagning.

Nedan finner du leveransuppgifter:

Upphandlingsdagarna / företag / monternummer

Kistamässan
Vågögatan 3
164 40 Kista

Kistamässan eller Workman Event ansvarar ej för gods före, under eller efter arrangemanget.

Vi tillhandahåller dig banners i olika storlekar. Dessa får gärna användas på ert företags hemsida, nyhetsbrev och sociala mediekanaler tillsammans med era nyheter och andra monteraktiviteter för att bjuda in kunder till er monter. Att bjuda in befintliga kunder och även välkomna nya till er monter är en viktig framgångsnyckel för att ert deltagande ska bli lyckat.

Produktnyheter eller aktiviteter i er monter Har ni några produktnyheter eller aktiviteter i er monter som ni vill att vi pushar för? Om ja, skicka då bild och text till sofia.paasila@easyfairs.com så hjälper vi till att sprida detta.

Du kan själv registrera er monterpersonal via My Easyfairs. All monterpersonal måste ha utställarkort på mässan. Så här går du till väga:

  1. Logga in på My Easyfairs med det login som du fick när du bokade en monter på mässan. Hör av dig till sofia.paasila@easyfairs.com om du behöver ett nytt login
  2. Klicka på ”hantera monter” på den aktuella mässan.
  3. Gå in under fliken ”förbered din monter”.
  4. Klicka på ”registrera din personal” under avsnittet ”monterpersonal”.
  5. Klicka på ”registrera din personal” i den nya vyn.
  6. Du kommer nu skickas vidare till ett nytt fönster.
  7. Klicka på ”Personnel” (den andra fliken högst upp på sidan i det blåa fältet) om du inte hamnat där automatiskt.
  8. Klicka på ”+ new” och lägg till monterpersonalens uppgifter. Klicka på next.
  9. Personen får nu ett mejl med sitt utställarkort till den mejladressen du angav.

Några veckor innan mötesplatsen går av stapeln skickas den så kallade tekniska informationen ut från Kistamässan och Workman Event. Den innehåller råd, regler och praktisk information kring beställningar, höjdbyggnation och mässhallen. 

Beställningar så som möbler, lampor och tjänster från monterservice görs via Workman Event så snart som möjligt. Vi återkommer om information för kontaktperson.

När du bokade din monter fick du ett mail från ”My Easyfairs” med en länk rakt in i systemet med uppmaningen att bekräfta er e-postadress samt välja lösenord. E-postadressen är användarnamnet och det lösenord du väljer blir ditt lösenord. Har du glömt lösenordet klickar du på ”Glömt lösenord” och fyller i din e-mail två gånger i de tomma fälten så kommer ett nytt via e-mail.

Majoriteten av mötesplatsens besökare planerar sitt besök via mässans hemsida. I My Easyfairs, som är er egen sida på vår hemsida, kan du som utställare presentera ert företag och era produkter. Därför bör du som utställare lägga upp produktnyheter, pressreleaser samt ha er webbadress synlig för alla besökare. Informationen syns sedan i utställarkatalogen som ligger under ”För besökare”. Besökarna kan scanna information om er på mässgolvet via våra smart badges. Informationen hämtas då från ert My Easyfairs.

Genom My Easyfairs kan du även:

  • Bjuda in era kunder genom er personliga länk
  • Registrera monterpersonal
  • Skapa inlogg till dina kollegor så de också kan redigera informationen
  • Se vilket EasyGo-paket ni bokat

Länk till My Easyfairs!

Här kommer mer information inom kort om hur ni kan påverka vilka besökare vi har på plats.

Smart badges – förvandla dina besökare till kvalificerade leads!
Som utställare får du på inflyttningen en läsare att sätta på monterväggen. Läsaren är en trådlös sensor som placeras på din monter. När besökarna touchar läsaren med sin smart badge samlar de automatiskt in den information om ditt företag och era produkter som du har lagt upp i ert MyEasyfairs. Denna information skickas till dem i ett sammanfattande e-mail i slutet av mässdagen.

Och om du har ett GoLeads eller GoPlus får du en lista med kontaktuppgifterna till de som touchat er läsare. Listan hittar ni i ert MyEasyfairs dagen efter mässan stängt.

Vi ger inte ut några besökarlistor. Ni får tillgång till era leads via ert EasyGo-paket. 

Vi har alltså inget att göra med de mail som går ut där möjligheten att köpa listor erbjuds. Ta bort dessa mail.

Vänligen uppmärksamma oss om du misstänker något eller återkoppla till någon i projektteamet om du känner dig osäker.

Det finns attraktiva marknadsföringsytor på flera platser på Kistamässan där ni kan synas. Vi älskar kreativa idéer och diskuterar gärna hur ni kan maximera er synlighet för att sticka ut.

Visit Connect – samla in kontaktuppgifter!
Med appen Visit Connect kan du scanna information om besökarna i din monter, helt enkelt genom att scanna QR-koden på deras besökarbadge. Detta underlättar i din uppföljning efter mässan och ser till att du inte tappar bort viktiga visitkort eller kontaktuppgifter.

Hur gör man?
Ca 1 vecka innan mässan får du ett Visit Connect-mail med en personlig länk, följ länken och skapa ditt personliga inlogg och lösenord alternativt logga in med ditt befintliga inlogg.

När du är inne i portalen, klickar du på ”manage my scan licenses”, här ligger din/dina licenser. Fyll i mejladress på den/dem i monterpersonalen som ska använda appen. Personen i fråga får då ett mejl till sin mejladress med en QR-kod i. Personen får sedan ladda ner appen via Appstore eller Google play, öppna Visit Connect i den smartphone som ska användas på mässan och scanna QR-koden i appen.

Nu är din telefon aktiverad och du kan scanna besökare på plats på mässan. Observera att ni kan inte ändra telefon när QR-koden väl är scannad. Den är låst till den smartphone ni valde. Kom ihåg att detta måste göras innan du besöker mässan, det går alltså inte göra på plats om du inte har tillgång till ditt personliga inlogg, dator och internet.

Är ni redo? - Sista-veckan-tips!

Upphandlingsdagarna närmar sig med stormsteg och nu är det mindre än en vecka kvar. Nedanstående punkter ska du som utställare ha koll på nu sista veckan utöver de förberedelser ni redan gjort.

Upphandlingsdagarna - nu kör vi!

Nu börjar det som vi alla länge jobbat hårt för! Två dagar fyllda av kompetensutveckling och nätverkande är här. Ert arbete i montern är viktigare än någonsin och är helt avgörande för er upplevelse.

Slutet för nu - början på något nytt

Efter mötesplatsen finns än några viktiga punkter att checka av för att ert deltagande ska maximeras in i det sista. Vi avslutar med att ge er de sista tipsen för hur ni tar ert deltagande hela vägen in i mål.

Scroll to Top